3 Haziran 2020 Çarşamba

Beşamel soslu tavuk (gizli tarifim)

Fazla et, tavuk yiyen bir aile değiliz. Ama bu tarifim evde        fenomendir. Özellikle Ahsen ,Ekrem ve Merve (yegenlerim) bayılıyorlar. . İşte tarif;
Bu yemek için olmazsa olmaz tavuk. Diğer malzemeler opsiyonel. Tavuk da ister o an pişirin ister bir gün önce haşlayın, ister but ister göğüs hiççç farketmez.  Ben haşlanmış tüm tavuk yaptığımda ertesi gün kalan ellerle bunu yaparım.  Neyse yapılışı:
1 iri kuru soganı jülyen doğrayın ķırmızı ve yeşil kapya biber,  3-5 diş sarımsak ,küp doğranmış patates, havuç sırayla tavaya atıp karıştırın.  Eger tavuğu alacaksanız but Pirzola tercih edin , kalan tavuk ise neresi olduğu farketmez.  Dograyın ve tavaya ekleyin. Karıştırarak pişirin.  Ben baharat kullanmayı çok severim. O an elime ne geçerse atarım. Bu yemekte muskat, köri  karabiber, kırmızı biber, zerdeçal gibi baharatları bir veya birkaçını ya da benim gibi tamamını kullanabilirsiniz.  Tuzunu da ekleyip ocağı kapatın. Bu şekli ilede çok lezzetli bir yemek oluyor. Ama ben lezzeti bir basamak daha yukarı taşımak istiyorum. Iste sırrım yarım paket kremalı mantar çorbasını yaklaşık 1 bardak süt ile pisirin. Tavukla birleştirin  ve fırın kabınıza alın. Fırında bi 20 dk pişirdikten sonra üzerine rendelenmiş kaşar ekleyin ve kızartın.  Dün yufka da kullandım.  Dedim ya  tavuk dışında her malzeme opsiyonel. Tavayı biraz eğdim ve  akan baharatlı yağ ile fırın tepsisini ve yufkayı yağladım.  İçine yemeği döktüm, dışta kalanları üzerine katlayıp biraz sos döktüm, kaşar ve fırın. Sonuç mükemmel. Hayal gücü, damak tadı ve biraz da sevgi ile inanın başlama anından itibaren 45 dk. Sonra  yenmeye hazır.






Not:Dün  sosu biraz  yumuşak yapmışım hafif ıslak  oldu ama eşim daha çok begendi.

1 yorum: